Længe siden at jeg sidst er blevet positivt overrasket over, at få en anderledes brunch serveret, hvor man selv var herre over hvor meget man får serveret, uden at ende i buffethelvede.
Havde læst om Cafe Livingstone, da det lå i mit område på Østerbro og jeg er som altid nysgerrig på, når der åbner nye steder i mit nabolag. Livingstone er en kombination af café og interiør butik, da ejerne som har rejst rundt i verden, har valgt at inspirere gæsterne ved at lave en hel væg fyldt med ting, som de har hentet hjem og nu kan blive dit til nogle okay priser.
Menukortet er ret simpelt sat op med mulighed for frit at vælge mellem 5 eller 7 småretter til henholdsvis 139 kr. og 169 kr. hvor man selv sammensætter, hvilke retter man har lyst til at sætte tænderne i. Af drikkevarer kunne man til 60kr ekstra få valgfri kaffe og juice med.
Vi var godt sultne og nysgerrige, så vi begik os ud i at prøve 7 småretter til brunch samt to varme kakao med flødeskum, en friskpresset appelsinjuice og en “Garden in a jar” som bestod af æble, agurk, citron, spinat, selleri og ingefær. Valget stod på blandet brødkurv, skåret avokado, gedeost, æggesouffle m. svampe, spejlæg, varmrøget laks, birchermüsli(?) m.pære og honning, vafler, æblekompot, chokonøddecreme og fransk snegl. Retterne var nogle fine små portionsanretninger og smagen fejlede abslout intet.
Servicen haltede en smule, da vi to gange skulle bede om at få vores brødkurv på bordet men ellers en yderst venlig pige bag disken. Dette er det perfekte sted at invitere veninderne forbi… Eller sin date, da det ligger lige ved søerne og så slipper man for den traditionelle gåtur med en lunken kaffe i hånden.
-
Mad
-
Service
-
Pris
-
Stemning
Resume
Maden får 4 stjerner, for at være simpel, velsmagende og for at have et koncept, hvor man ikke får en masse unødvendigt fyld på sin tallerken, som man alligevel ikke havde lyst til.
Servicen får 3 stjerner, da det virkede til at de skulle have været to til at håndtere caféen og derfor glemmer at være opmærksom, hvis der mangler noget.
Prisen får 4 stjerner, da det er velsmagende cafémad og fordi man selv har mulighed for at sammensætte sin menu til at være enten 5 eller 7 retter.
Stemningen får 3 stjerner, da man lidt havde en følelse af at sidde i en interiør butik og ikke rigtig fik fornemmelsen af alle de verdenshjørner, som ejerne har prøvet at få med ind i deres café.










